onsdag den 4. december 2013

Gæsteblogger Ida - DIY tøjstativ



Jeg har fået den ære at få lov til at skrive et lille indlæg her på Amalie og Sofies lækre blog.

Jeg fortalte Amalie og Sofie om et (lille) problem jeg havde og ikke mindst min løsning på det, hvilket de synes lød spændende.
Jeg er en af mange piger som ELSKER tøj og jeg var simpelthen kommet i den situation at jeg ikke havde mere plads til det, hverken i mine skuffer eller skabe. Jeg gik derfor på jagt efter et tøjstativ, som kunne stå i mit værelse, men kunne ikke finde lige det jeg ønskede mig.

Derfor kom jeg på ideen at lave det selv af vandrør.
Det geniale ved at lave det selv er, at man helt selv kan bestemme både højden, længden og bredden på sit stativ. Man kan endda ombygge det, hvis man en dag får brug for at det skal være kortere/længere, lavere eller højere.
Jeg valgte at det skulle laves af galvaniserede vandrør, fordi jeg synes at det ser både neutralt, stilrent og enkelt ud.


Det du skal bruge for at kunne lave dit eget stativ ud af vandrør er:

- 4 stk. ”slutmuffe
- 2 stk. 60 grader ”vinkel”
- 2 stk. ”T-muffe”
- 4 st. 200 mm ”Nippelrør” (til fødderne på stativet)
- 2 stk. 1500 mm ”Nippelrør” (Til stativets sider, kan vælges en anden længde, hvis man ønsker stativet højere eller lavere)
- 1 stk. 2000 mm ”Nippelrør” (Til stativets midterste stang, kan vælges en anden længde, hvis man ønsker stativet længere eller kortere)
- Filtdutter – så stativet står fast og ikke ødelægger gulvet.





Som alternativ til det stående stativ, kan man også vælge at hænge sin stang ned fra loftet, med reb, kæder eller hvad man finder på. Hvis man vælger denne løsning(som er en lidt billigere løsning, da rørene godt kan være lidt dyre) kan man også vælge at skifte jernrøret ud med en gren, så ens stativ får et lidt mere rustikt og naturligt look. Man kan evt. male grenen i sin yndlingsfarve, eller den der lige passer ind, for at give det endnu mere personligt præg.



Jeg håber at i har ladet jer inspirere til at kaste jer ud i jeres eget tøjstativsprojekt.

Knus fra Ida.


5 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  2. Hvad har du brugt til at sætte kæderne fast til grenen?

    SvarSlet
    Svar
    1. På billedet her er der brugt kroge, det samme er boreret op i loftet.
      Hvis du ikke vil bruge kæder, så kan man også bruge wire - det er også billigere :-)

      Håber du kan bruge mit svar :-)

      Slet
    2. hej! skal man give grenen noget inden man hænger den op

      Slet
  3. Jeg har tænkt mig at bruge kæder. Ved du præcis hvilke kroge det er?

    SvarSlet