mandag den 10. februar 2014

Ombre hår - gør det selv

Ombre eller dipdye hår har været populært i en længere periode nu. Jeg har hele tiden godt kunne tænke mig at prøve det, men synes ikke helt jeg havde penge til at gå til frisøren - hvis det er rigtig er jeg lidt imod at få farvet mit hår med andet end rigtig frisør farve, da det man køber ikke er i nær så god kvalitet som det hos frisøren.  

Men nogle gange skal man være impulsiv og gøre noget man ellers ikke ville. 
Jeg fandt farven på det nedestående billede i et supermarked, og tænke at nu skal være nu. 
Der gik dog lige en dag før jeg gik igang - og sikrede mig at der var nogle dage til jeg skulle noget, hvis nu det skulle gå helt galt. 


Der var mange ting i sådan en farve, og jeg læste lige brusanvisningen igennem et par gange før jeg begynde. 


Jeg gjorde dog ikke helt som der stod i brusanvisningen - og det er jeg rigitg glad for da jeg synes den har fået en meget bedre "regnbue" effekt. 

Jeg startede med at putte hårfarven i de nederste 15cm. og lod det virke i 10min. derefter begyndte jeg at gøre som der stod i i brusanvisningen; redefarven i med den tilhørende børste. Tilsidst redte jeg mit hår med en helt ren børst, for at være sikker på det blev helt fader ud. 

Her kan i se resultatet; Jeg synes selv jeg har gjort det meget godt. Men mit hår er lidt guld nu - men det synes jeg ser fint ud. 
Det blev - som frygtet - ikke gult eller orange. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar