mandag den 20. januar 2014

Favorit sund morgenmad

Jeg elsker at lave god mad, men hvis det oven i købet kan være sundt og lækkert på samme tid, så er det helt klart det bedste. 
Jeg går meget op i hvad jeg spiser og især til morgenmad. Derfor vil jeg gerne dele mine tre favorit sunde morgenmadstyper med jer. 

1. Havregrød lavet på vand med små stykker æble

Ingredienser: 
- 1 dl havregryn
- 2 dl vand
- 1/4 tsk. salt
- 1/2-1 æble (efter behov)
- (evt. lidt mælk til at køle grøde af med)

Kog havregryn, vand og salt sammen. Skær æblet i små stykker. Bland i grøden når den er kogt sammen. Lad varme i et par minutter. Drys evt. med lidt friske stykker æble på toppen. 


2. Banan/æg pandekager

Ingredienser: 
- 1 banan
- 2 æg
- evt. lidt kanel
- evt. lidt smør til at stege i

Mos bananen og bland den med æggene, steg derefter i små pandekager på panden. Kan evt. spise med en skyr creme (skyr, vanilje og lidt honning, her i kan der også puttes bær i). 


3. Skyr yougurt med frugt, bær og honning 

Ingredienser: 
- 2 dl skyr
- 1/2 havl dl hindbær
- 1 lille banan (halv stor)
- (evt. 1 spsk. honning)

Skær banan i små stykker og bland det hele sammen i en skål. Drys evt. men lidt müsli på toppen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar