onsdag den 17. september 2014

Hjemmelavet peanut butter


I går lavede jeg hjemmelavet peanut butter, ikke fordi jeg selv kan lide det, men fordi det er en del af mine kærestes kost. Det bliver lidt dyrt i lænden at købe, så derfor tænkte jeg at det måtte jeg kunne gøre billigere. 

Det skal du bruge:
- En pose salte peanuts/jordnødder
- En blender eller minihakker
- Et sylteglas

Fremgangsmåde:
Hæld peanutsne op i blenterne (husk at gemme lidt, hvis man vil have det crunchy). Blend peanutsne i et godt stykke tid indtil det bliver en smør lignede masse. Herefter har du en creamy peanut butter. 

Vil du have massen crunchy hakkes de gemte peanuts, og blander i smør massen. 

Herefter skolder du en sylteglas, og putter massen i og lader den stå. Også derefter er den ellers færdig. 



Så det er super nemt, også en del billigere end at købe det.  

Det kan anbefales at bruge peanutbutter i kager, eller til at blande i en glasur til kager. 
Derudover er det en rigitg god måde at få det sunde fedt ind i sin kost - hvis man går op i det (husk det kun er en smugle om dagen)

Jeg håber det kan inspirere nogle til selv at forsøge sig på det. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar